Förvirrad =/

Okej, ett och halvt år sedan sist. Dagar har varit bra och dåliga. just nu är jag mest förvirrad. Jag har träffat en vän, på riktigt. det är hon och jag. ibland kan jag dock inte hjälpa att tänka "tar det här slut nu". jag har aldrig varit bra att hålla kontakter. jag har också förlovat mig och fått ett jobb. dock är jag sjukskriven just nu och arbetar bara på timmar när jag väl arbetar, så det är inte helt bra. jag är som sagt förvirrad, över mitt liv, över vad sm ska komma  men också vad jag har varit. förr. jag var på det klara med mina idela och åsiker, idag är inte allt lika enkelt och jag känner dessutom att jag gett upp mycket. var det så att jag var i en fas som alla pratat om men jag vägrat inse. vad hände med det annurlunda med mig, vad hände med stil, uttryck och drömmar. allt har försvunnit. jag har koftor och lligger i soffan och kollar melodifestivalen varje lördag. mitt favoritprogram på tv är för fasiken "på spåret", känner mig gammal som gatan. mina tankar om att älska o resa visar sig inte mer än varannat år åka på en charter för att få en veckas värme och sol. jag är dessutom sjuk som gör mig osäker på hur mycket jag kan klara av och hur min framtid kan se ut. eller är det ännu en bortförklaring som gör att jajg inte ska behöva utmana mig själv och våga göra andra saker. har mit val av man varit rätt, det är ju delvis han som gör att jag är en soffpotatis och inte är ute i världen och upplever saker. visst, jag kan göra det på egen hand men det är klart svårare med det livet jag har valt. eller ska jag välja ett annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback