I väntan på något gott

Kvällen börjar ta sig. Dock ingen fyllekväll utan en lugn och harmonisk filmkväll tillsammans med syster. Vi har varit och hyrt två filmer tillkväll och köpt ett förråd med Ostbågar och planer till negerbollar för att kunna uppfylla sockerbehovet.
Filmerna är "En geichas memoarer" och "sanningen om rödluvan" Dock rödluvan har jag sett förut men den är underhållande så den funkar mer än väl. 
FF ikväll då, för ett år sedan skulle vi nog haft en fartfylld fest med sprit och tilltugg. Men så bir inte fallet ikväll då till föräldrarnas förtjusning efter som vi bor i östansjö och utbudet för ett civileserat folk är mycket liten. Trots detta har både bror vänner och en trolovande här som är för mig en gåta. 
jag ser samhället som ett fängelse men ändå ett tillfrisknande rehabiliterings metod. Men är det kanske ust på såna här ställen man får tid att filosofera över naturens gång och kunna leva inne i sig själv? Och så bar jag mig ivä till studentstaden med språng... Jag skulle aldrig orkat stanna 3 hela år här inser jag trots jag trivs den stund jag är hemma.  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kära du, samället som rehabiliterings metod? samället som startde de motsatta? älskling, de tror jag inte på, möjligen med en tvångströja.

2006-11-16 @ 10:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback