Tunn men lika så fantastik.

Jag får väl fortsätta där jag slutade. Fredag blev en relativ stessig dag men förbaskat kul! och desutom så blev det ett + när idrotten var en teori lektion. sånt funkar bra för mig.
fredagen gick och när jag åkte hem till lägenheten för att packa inför den kommande stockholms resan vart jag tvungen att göra min hyresvärd besviken att inte bjuda på någon kaffe:/ men fort tillbaka till stan igen där jag placera mig och började sortera porrtidningar på pressbyrån, jag var en riktig duktig jänta!
sen drog vi iväg på en resa, förstjusande paret S + O. och skol"kamraten" E. väl flummigt så anlände vi till storstaden där Paradis O. väntade för att ta med mig hem.
hemma så lagade vi en favoritmåltid, ungstekt falukorv och så bakde vi maränger och sjöng sånger in på sena natten. i Minst fyra timmar höll vi på och gal och spela gitarr. men nu är det verkligen dags att jga tar tag i att bränna ut en LW skiva så vi kan lära oss sjunga o spela låtarna i pärmen!

lördagen smög sig på med regn, det fick våra planer att rasa! istället för en julmarknad på skansen med paret som lyser upp blev det en minitripp med paradis O. släkting och närstan kopia av honom. älskar hans bitterhet och självsyn.  Han körde runt oss till alla olika sorters ställen, systembolaget, en matbutik som var alldeles bedårande, bondemarknad och även el giganten där vi var på jakt på en ny tv till den gamla tyska tanten. dagen gick och det blev kväll och änne en bedårande middag med kött och potatis på menyn. sen marängswich. Men senare på kvällen så blev det en skattjakt efter allt disko i lägenheten. Gammla hits både pop och raggarlåtar.  Skattjakten blev ett par fynd. ett nytt tangetbord till mig med alla finesser plus en dataväska som passar perfekt som skolväska. Paradis O. införskaffade sig en skrivar med inbyggd skanner. men dock så fattas en sladd, men det är väl en baggatel som går att fixa. 

Natten övergick till ny dag som alltid. och söndagen begav jag mig till stan för att komma hem någolunda tidigt och att min värd kunde få något gjort. 
men väl inne i stan får jag vänta 1,5 timme innan bussen går hem. och även den tar ne timme. så jag var tillbaka till uppsala vid fyra och sedan hem på bussen träffade jag en kamrat, han hade varit på DH. 
hemma så satt jag mest, skönt.

Idag blev en skön dag. en ensam dag som inte störde mig. jag vaknade vid tio och begav mig till konsum för att inhandla lite smått och gott. det blev en dyr affär för jag skulle ju igentligen bara ha mjölk :/ knappst intressant men men. min hyresvärd var borta hela dagen så jag fick mig en ensam stund då jag kunde städa och baka i fred. jag bakade maränger om dock inte blev så bra. en plåt med inte fluffiga maränger och en liten kaka med maränger som stadga och med hallon och choklad i. den kakan bjöd jag min hyresvärd på när hon väl kom hem, den GODASTE kaka hon ätit! :O och så ännu en kväll avslutade med timtal diskuterande med min hyresvärd över en kaffe. 

nu så har jag slagit på tvn och sett på nobelpoträtt om författaren Orhan Pamuk. det var en fantastisk författare, sånt språk som han använde tilltalar mig.
 Nu har programet slutat och börjat med ett nytt "böglobbyn" varför gör amn ett sånt program? det känns som att det är en tanke att det är inte konstigt at tvara bög. men varför gör man ett program för att visa att odm är som alla andra? att göra ett program visar att dom är annurlunda.
 jag definerar inte bögar med pedofiler, och har faktist inte ens tanken. men tydligen så var det så att folk ser dom så. första nr i destroyer, var tydligen en bild på en 13 åring som har sex med en 30 åring. visar ju ganska grovt en fel bild av homosexualitet. medans i slitz så är bilderna tagna på tjer i 18 års åldern, men även i 23 åldern men oftast så redigeras dessa bilder så dom ser yngre ut. men knappast som en 13 årig flicka. Vad är det folk vill se idag igentligen? 

/R 


Kommentarer
Postat av: Liiiiiiisen

skönt att du har det så bra. det är du värd, men jag vet inte om jag kna sova hos dig för jag ska ju till skolan nästa dag.

2006-12-05 @ 10:00:10
Postat av: S

Du är bääst! Tack för sällskapet och allt ;)

2006-12-05 @ 22:21:51
Postat av: Paradis O

Vilken trevlig helg vi har haft... hoppas vi ses snart igen. pussar och kramar

2006-12-05 @ 22:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback