not fun at all...

Back in tha wood! jag anlände igår efter en lång och stressig fredag. sär jag både hann med att damsuga och diska innan jag sprang till tåget med favorit S. tur att man har någon som hon! hon som ser mig från mina sämsta sidor men ändå är kvar!. väl hemma så snacka man strunt och sedan drog iväg för att lämna Mor på knytkalas och inklusive pysselkväll. medans jag o pojkarna var på bio. Vi såg James Bond. en film som pojkarnas enda kommentar var "bra" men medans mina reklektioner var högre. Tyckte det var alldeles för overkligt när så kallade apmänniskor slogs på en ställning mins 25 m över havet. och inte ramla ner. och sen tar vi själva bond-figuren. en alldeles för "big-gay" en stor muskelknutte som var aldeles för gammal!. för det här skulle ju faktist vara den första Bond filmen. så logiskt sätt vore han yngre. emn som min bror sa "du har FEL! han är lika gammal i alla filmer.! sånt går inte att ändra på!" men hur kommer det sig då att den här figuren såg äldre ut än förra Bond ^o)...  

råkade också komma åt enömtå på både far och brors sida angående bond.Råkade höva ut mig att jag nästan fötts upp med Bond vid min sida. men det vart stora protester från inte minst far att det minnsan VAR hans om gjort det. jag debbatera intelänge på den fronten. eftersom far inte ofta brukar säga någe. 
Men jag mena ju bara att jag sett och vet mera om just Bond än många flickor i minålder gör. jag har ju trots allt sett alla. :/ men men det var deras territorium.

det blev en hel dyr kväll för far.först bjuda mig och brorpå resturang och sedan bio + dess tillbehör. har lite dåligt samvete för att han köper mig.:/
Jag somär emot allt sånt. mutning. fast JA jag vet att det är pappas sätt att be om ursäkt. Jag minns så väl en jul då far kom hem med en ny tv-spelskonsol fast han o mor gjort upp att inteköpa den. och han köpt ett sånt fantastiskt smycket åt mor just bara för han varit så sur och elak. Kan han inte istället försöka ändra på sig?... jag vill det så gärna....
Jag har tyvärr upptäckt att det är många som fungerar så. Mr A. t.ex.synd att vi tappat all kontakt. men that's life.

Har tyvärr också insett att min bror ser ner på mig. han tycker endast jag är jobbig. känns som ett hårt slag i magen attfaktist inse att han tycker om systra mi så mycket mer. Jag vet att jag inte är perfekt OCH att jag faktiskt tjatar ibland. men förlåt måste då folk förakta en för det?
Han har köpt en julklapp till mig. men det är ett måste i hans värld. han vill inte favorisera så att det skriker omdet. vet inte ens om det är medvetet. men jag ser det. han vill inte umgås med mig och när syster är hemma så kan domföra en koversation och lyfta upp henne genom att visa att han vill krama henne utan att han riktigt vågar. Hans sättattseoch att lysna på henne r helt omvänt mot mig. det är jag som frågar honom om hans innehållslösa liv. och det är Han som frågar syster om hennes aktiva liv. 
Jag vill inte mena att jag avundas min syster genom detta utan detta är mer ett konkret konstanterande.

Jag vill inte bli någon såndär super sur/jobbig person som endast klagar i mina bloggar och i verkliga livet. så va är det som hänt som har lyst upp min vardag? det är kanske just det som jag ser framför mig. en Ring som faktist pryder mitt långfinger på vänster hand. En silver ring som egentligen inte betyder något men som jag harlängtat just efter en ring att sättadär.just bara ett bevispå att jga har någon som hålla av mig att jag faktist betyder. något konkret som ger svar. Tyvärr så är det inteså bra som jag hoppas, de tär en ring som egentligen tillhör någon annan. som jag lånade av hans finger. Han sa inte emot men han också en pojkvän som ligger hemma i hans lägenhet och väntar på att få kärleken serverad när han kommer tillbaka från den lidosamma skoldagen.
Och kvar är jag i uppsala med ringen som pryder mitt finger utan en tanke bakom.Ingenälskade sm väntarpå att fåta del av mitt sagolika hjärta. Men det är tankar jag skuter undan så långt som möjligt. sålänge sommöjligt.tills jag hittar den somfaktist sliter ur mig mitt hjärta och ger mig deras.

/R

Kommentarer
Postat av: Paradis O

Men jag finns alltid här i alla fall...

2006-12-11 @ 15:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback